Ціноутворення
Ціноутво́рення – процес встановлення і розробки ціни на товари та послуги (цінності).
Базується на попиті, вартості, пропозиції, товарно-грошовому обігу.
● Витратне ціноутворення – ціноутворення, при якому в основу формування ціни закладають витрати виробництва та обігу.
● Кероване ціноутворення – становище в економіці, при якому ціни на окремі товари і послуги (цінності) визначаються урядовими органами, офіційними або неофіційними об'єднаннями постачальників, а також торговельними асоціаціями на основі ринкових механізмів.
● Пікове ціноутворення – встановлення ціни за використання споруд і обладнання або за товар і послугу (цінності) на вищому рівні, коли попит на них вищий, і на нижчому, коли попит нижчий.
● Ринкове ціноутворення – ціноутворення на основі взаємодії попиту та пропозиції.
● Централізоване державне ціноутворення – ціноутворення на основі призначення цін державними органами.
● Цільове ціноутворення – метод встановлення цін, при якому вони формуються таким чином, щоб одержати бажаний або якомога більший рівень доходу на вкладений капітал.
Установлення цін у межах товарного асортименту – установлення цінового інтервалу між товарами (цінностями), що входять до асортиментної групи, з огляду на різницю в їхній собівартості, на оцінку споживачами їхніх властивостей, а також на ціни конкурентів [Вікіпедія].
⠀ https://uk.wikipedia.org/wiki/Ціноутворення