Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Лінгвістика

Медіадискурс

Медіадискурс – тип мовленнєвої діяльності в медіа, спроектований на інформування аудиторії щодо різних сфер суспільного життя засобами масової комунікації (телебачення, радіо, Інтернет, друкована преса та ін. [Шевченко, Сизонов, с. 22].
Медіадискурс – універсальна категорія сучасного комунікативно-інформаційного дискурсу, в якій відбиваються актуальні настрої суспільства щодо різних сфер діяльності – політики, економіки, культури тощо [Сизонов].
Поняття медіадискурс є похідним від загальної концепції дискурсу і становить сукупність процесів і продуктів мовленнєвої діяльності у сфері масової комунікації в усьому розмаїтті і складності їх взаємодії [Добросклонська, с. 21].
Мас-медійний дискурс постає специфічним мовленнєво-мисленнєвим видом діяльності, характерним виключно для інформаційного мас-медійного простору [Кожемякин].
Медіадискурс як будь-який вид дискурсу, що реалізується в медіапросторі та продукується ЗМІ [Кожемякин].
Медійний дискурс постає провідним типом дискурсу, який проникає у всі типи інституціонального та повсякденного спілкування [Дрига].
Медіадискурс – це зв'язний текст у сукупності з екстралінгвістичними, прагматичними, соціокультурними, психологічними чинниками тощо. Медіадискурс надає вичерпне уявлення про мовленнєву діяльність у сфері мас-медіа, оскільки охоплює численні екстралінгвістичні фактори, пов’язані з особливостями творення медіаповідомлення, культурообумовленими способами кодування та декодування, а також соціально-історичним та політико-ідеологічним контекстом [Черниш].

Джерела:

⠀ Теорія медіалінгвістики: підручник/ Л.І.Шевченко, Д.Ю.Сизонов/ за ред.Л.І.Шевченко. –Київ:ВПЦ «Київський університет»,-214с.

⠀ Сизонов, Д.Ю. (2013) Медіатекст та медіадискурс у сучасному медійному просторі//Studia Linguistika. Вип.7.С.389

⠀ Кожемякин, Е. А.(2010) Массовая коммуникация и медиадискурс: к методологии исследования / Е. А. Кожемякин // Научные ведомости 10 Белгородского государственного университета. – № 2 (73). – Вып. 11. – С. 13-21.

⠀ Черниш, О.А. (2013). Сутнісні характеристики понять «медіадискурс» та «медіатекст» у сучасній медіалінгвістиці. Наукові записки.–Серія: Філологічні науки.

Частина мови Іменник
Рід чоловічий рід
Істота/неістота неістота
Називний медіадискурс
Родовий медіадискурсу
Давальний медіадискурсу
Знахідний медіадискурс
Орудний медіадискурсом
Місцевий (у) медіадискурсі