Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Лінгвістика

Оголошення

Оголошення – це 1) дія за знач. дієсл. оголосити; 2) повідомлення, оповіщення про що-небудь; 3) у системах обробки інформації – зв'язування програмного об'єкта з іменем, атрибутами.

1. Оголошення — це короткі текстові повідомлення, котрі містять різну за призначенням інформацію. Переважно оголошення містять інформацію приватного рекламного характеру. Це пропозиція певних товарів чи послуг приватними особами, або малими приватними підприємствами. Такі оголошення мають комерційне призначення, і тому є одним з видів дешевої реклами. Вони дуже широко використовуються в мережі інтернет на віртуальних дошках безкоштовних оголошень, а також в друкованих виданнях.
2. Також оголошення бувають не комерційні (лише інформаційного характеру). Метою таких оголошень є повідомлення про якусь подію, що може бути важливою для певної частини соціуму.
3. Будь-яке оголошення складається з короткого повідомлення (пропозиція, інша інформація), та контактної інформації, залежно від типу оголошення.
4. Оголошення – це інформаційний документ, в якому подається інформація, адресована певному колу зацікавлених осіб. Мета — інформувати про різні події життя особи: навчання, роботу, обмін чи продаж квартири, різні культурно-громадські та наукові заходи. Оголошення подаються на сторінках газет, журналів та окремих афішах. Залежно від характеру оголошення, в ньому зазначаються організатори певних заходів, час і місце їхнього проведення, умови входу (платні, безплатні). За змістом оголошення поділяються на два види: 1) оголошення про будь-яку подію; 2) оголошення про потребу в послугах. Оголошення, в якому інформується про певну подію, має такі реквізити: — назва виду документа (оголошення), — текст, що містить дату, місце проведення заходу (події), організатора, зміст події та умови; — підпис (назва установи чи колегіального органу, прізвище або посада особи, яка дає оголошення) — у разі потреби [Вікіпедія]. За формою оголошення бувають: писані, мальовані, друковані в газетах, журналах, на окремих аркушах. Також до оголошень належать афіші, що рекламують кінофільми, вистави, концерти тощо. Чітка мова, важливість теми, цікавий зміст та оформлення – основні вимоги до складання оголошень. Велике значення має оформлення: написання слів великими та малими літерами, добір кольорів, симетричність розташування повідомлень, наявність малюнків, а по радіо й телебаченню важливу роль відіграє час повідомлень, гарна дикція, оригінальність композиції тексту.

Джерела:

Шевчук, С. В. (2018). Українське ділове мовлення. – К.: Алерта.

Ковалів, Ю. І. (2007). Оголошення. Літературознавча енциклопедія. (Т. 2, с. 143). Київ: ВЦ “Академія”.

Частина мови Іменник
Рід середній рід
Істота/неістота неістота
Називний оголошення
Родовий оголошення/оголошень
Давальний оголошенню/оголошенням
Знахідний оголошення
Орудний оголошенням/оголошеннями
Місцевий на/у оголошенні/ на/у оголошеннях
Кличний оголошення