Блог
Блог — це онлайн-щоденник, регулярний запис своїх думок або досвіду, розміщений в Інтернеті для читання іншими людьми [Cambridge Dictionary]. Це асинхронний тип онлайн-комунікації, який має низку спільних рис з асинхронною мовою, яка зазвичай зустрічається на дискусійних онлайн-форумах чи групах [Jurida 2013; с. 517]. Блог можна також описати як часто змінювані вебсторінки, де датовані записи перераховані у зворотній хронологічній послідовності. Наразі блоги стають все більш популярною формою спілкування у Всесвітній павутині [Herring et al. (2005)].
Усі блоги мають такі відмінні риси:
– блоги переважно текстові;
– записи відображаються у зворотному хронологічному порядку (останні першими);
– блоги часто оновлюються;
– блоги містять посилання на інші вебсайти.
Блоги пишуться з різних причин [Herring 2005], а саме:
– для творчого самовираження;
– щоб задокументувати особистий досвід або поділитися ним з іншими;
– щоб підтримувати зв'язок з друзями та родиною;
– щоб ділитися практичними знаннями чи навичками з іншими.
Блог має певну структуру, яка містить заголовок, яскраве зображення, вступ, основні моменти, висновок, запрошення до відгуків, споріднені публікації та коментарі [Черниш]. Існують різні типи контент-блогів [Черниш, с. 28-29]:
– контент-блоги з примітками про авторські права;
– мікроблог – містить короткі щоденні пости з повсякденного життя автора;
– лінлог, що складається з посилань на інші сайти та коментарів;
– блоги на основі цитат і репостів з інших блогів;
– мікроблоги на Tumblr майже те саме, що звичайний блог, з однією відмінністю: запис у блозі може бути лише певного формату. Наприклад, цитата, відео, посилання, пісня, розмова тощо;
– спам-блоги.
Відповідно, можна класифікувати й блогерів. Тому ми маємо [11]:
– спеціаліста за сумісництвом, який займається блогінгом для додаткового заробітку;
– аматор, який не використовує блогерство для отримання прибутку;
– штатний фахівець, для кого ведення блогу – це частина кар’єри;
– корпоративний блогер, який займається веденням блогу у певній організації;
– підприємець, який веде блог для своєї компанії.
⠀ Blog. Cambridge dictionary. Retrieved from: https://dictionary.cambridge. org/ dictionary/english/blog
⠀ Jurida S.H. Linguistic properties and aspects of blogging within the context of Netspeak. Jezikoslovlie 14.2-3 (2013): 517-536. Retrieved from: https://www. researchgate.net/publication/283254416_Linguistic_properties_and_aspects_of_blogging_within_the_c
⠀ Herring, Susan C., Inna Kouper, John C. Paolillo, Lois Ann Scheidt, Michael Tyworth, Peter Welsch, Elijah Wright, Ning Yu (2005). Conversations in the Blogosphere: An Analysis ‘From the Bottom Up’. Proceedings of the Thirty-Eighth Hawaii International Con
⠀ Михайлова, О. Блогосфера як інструмент соціокультурних трансформацій у сучасній Україні. https://ipiend.gov.ua/wp-content/uploads/2018/07/ mychailova_ blogosfera.pdf
⠀ Черниш, В. В. Блоги на допомогу викладачам іноземних мов. Інтернет-технології у професійній діяльності вчителя: вивчаємо та викладаємо іноземні мови: посібник «Бібліотечка журналу «Іноземні мови». Київ: Ленвіт, 2011. Вип. 4. С. 26–42.