Попит
Попит – це запити, підкріплені купівельною спроможністю. Неважко визначити попит конкретного суспільства в конкретний момент часу. Однак попит – показник недостатньо надійний, тому що він змінюється. На зміну вибору впливають і зміни цін, і рівень доходів. Людина вибирає товар, сукупність властивостей якого забезпечує їй найбільше задоволення за дану ціну, з урахуванням своїх специфічних потреб і ресурсів
Об’єктами попиту можуть бути об’єкти ринкових відносин, що мають вартісну оцінку і певну корисність для споживачів. Попит тісно пов’язаний з реальними суспільними потребами, бажаннями споживача, але він не збігається з їхньою кількісною визначеністю. Розрізняють первинний і вторинний попит. Первинний попит – це рівень сукупного попиту на всі торгові марки даного товару (послуги), наприклад, сукупний попит на легкові автомобілі. Вторинний попит – ситуація на ринку, за якої попит на один товар є залежним від попиту на інший. Наприклад, попит на пальне (бензин, дизельне пальне, газ) залежить від попиту на автотранспорт і пасажирські перевезення. Сукупний попит – це загальна кількість товарів або послуг даного виду, які можуть бути придбані у визначеному географічному регіоні за визначений період часу у визначеному маркетинговому середовищі за визначеного рівня і комплексу маркетингових зусиль галузі. Сукупний попит являє собою не фіксоване число, а функцію завданих умов.
Джерела:⠀ Основи маркетингу: навч. посібник [Текст] / І.С. Земляков, І.Б. Рижий, В.І. Савич. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 352 с.