Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Економіка

Макросередовище/ Макрооточення

Макросередовище підприємства – це фактори, які мають непряму дію на внутрішнє середовище, але які здійснюють значний вплив на його діяльність. До
факторів макрооточення найчастіше відносять економічні, політичні, технологічні, соціальні, ринкові та міжнародні фактори .

Основними групами факторів макросередовища є наступні:
1. Економічні – відображають механізм формування та розподілу ресурсів у системі господарських зв’язків країни. До економічних відносяться такі чинники, як характер та особливості економічних процесів; система оподаткування та економічне законодавство; підтримка окремих галузей; динаміка ринку; інвестиційні та фондові процеси; характер конкурентних відносин; грошово-кредитна політика тощо.
2. Політичні – відображають загальний стан політичних процесів у країні. Основними політико-інституційними факторами є: стабільність уряду; ступінь державного втручання та регламентації економічних процесів; особливості адміністрування державного майна; рівень правової захищеності; провадження політики протекціонізму; міжнародна політика, імідж країни у світі; наявність корупції тощо.
3. Структурні – відображають стан, характер і динаміку розвитку окремих галузей економіки.
4. Науково-технічні – характеризують стан розвитку науки та технології і відображають можливості підприємств щодо вдосконалення та модернізації.
5. Природно-екологічні – відображають стан навколишнього середовища та його вплив на діяльність підприємства. Основними природно-екологічними факторами вважаються: природно-кліматичні умови; наявність та розміщення природних ресурсів; стан екології; екологічне законодавство тощо.
6. Фактори ресурсного забезпечення – характеризують структурні співвідношення між національними та імпортними ресурсами, структуру експорту та імпорту ресурсів.
7. Соціально-культурні – відображають чисельність населення, його структуру, риси та характерні особливості (менталітет, звичаї, уподобання тощо). До цього ж компоненту зазвичай відносять діяльність профспілок.
8. Фактори несподіванок стратегічного характеру.
9. Міжнародні – характеризують місце країни у міжнародних господарських зв’язках, поділі праці, спеціалізації тощо .

Джерела:

⠀ Демиденко, С. Л. (2015). Особливості стратегічного аналізу середовища підприємства. Ефективна економіка, № 9. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4290

⠀ Орлова, К. (2016). Механізм адаптації підприємств добувної промисловості до зовнішнього середовища (дис. … канд. екон. наук : спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами»). НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського» (С. 60-61)

Частина мови Іменник
Рід середній рід
Істота/неістота неістота
Називний макросередовище
Родовий макросередовища
Давальний макросередовищу
Знахідний макросередовище
Орудний макросередовищем
Місцевий макросередовищі
Кличний макросередовище