Підприємництво
Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку
Підприємництво здійснюється на основі:
– вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності;
– самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону;
– вільного найму підприємцем працівників;
комерційного розрахунку та власного комерційного ризику;
– вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом;
– самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд .
Підприємництво як певний стиль і тип господарської поведінки має такі характерні риси:
– мобільність, гнучкість, динамічність;
– цілеспрямованість і настирливість у здійсненні бізнесу;
– ініціативність, творче ставлення до справи та підприємливість;
– пошук нетрадиційних рішень, нових дій у сфері бізнесу;
– готовність до ризику та вміння ним управляти;
– комунікативний характер діяльності;
– оперативність рішень та дій;
– орієнтація на потреби споживачів, їх поведінку на ринку;
– дотримання морально-етичних принципів та ділового етикету
⠀ Верховна Рада України (2003). Господарський Кодекс України: Кодекс від 16.01.2003 р. № 436-IV. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text
⠀ Бужимська, К. О. (2019). Виникнення, розвиток та сутність підприємництва. У Н. В. Валінкевич (Заг. ред.). Основи підприємництва: підручник (с. 5-27). Житомир: ЖДТУ (с. 16-17)