Торговельна марка/ торгова марка
1)Торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів .
2) Торговельна марка – фраза, слово, літера, символ, рисунок або їх комбінація, що призначені для ідентифікації товарів компанії, для візуального виділення їх серед товарів-
конкурентів .
Використання торговельних марок забезпечує низку переваг як для підприємців, так і для споживачів. Так, для бізнес-суб’єктів вони відкривають кращі можливості для захисту від недобросовісної конкуренції, створюють умови для вирізнення з-поміж конкурентів, формують і зміцнюють позитивний імідж компанії, роблять можливою чітку сегментацію ринку (визначення своєї цільової групи споживачів з метою планомірного впливу на неї, що дає змогу економити кошти порівняно з маркетинговими витратами на «освоєння» всього ринку), зрештою, забезпечують стимулювання збуту, зростання прибутковості фірми та підвищення її конкурентоспроможності на ринку. Для споживачів торговельні марки мають не менш важливе значення, зокрема, вони інформують про товар, його якість, виробників, джерела походження тощо, скорочують трансакційні витрати (наприклад, на пошук потрібного продукту, інформації про нього, виявлення та оцінку базових характеристик товарів), гарантують споживачам певний набір корисних властивостей та рівень якості конкретних товарів, забезпечують можливості порівняння аналогічних товарів та послуг .
Створення торговельної марки (в технічному, виконавчому значенні цього питання) є творчою роботою. Середосновних вимог до створенняторговельної маркиможна назвати такі:
– торговельна марка повинна «підказувати» покупцюпереваги товару;
– торговельна марка повинна бути такою, що достатньолегко упізнається та запам’ятовується.Вона має бутивиразною – за рахунок використання певного кольору, кольорової гамми, рисунку, назви, форми букв тощо;
– якщо в торговельній марці використовується назва, товона повинна достатньо легко вимовлятися мовою тих
людей, для яких призначається продукція.
Зареєстрована торговельна марка стає об’єктом праваінтелектуальної власності .
⠀ Петруня, Ю. Є., Петруня, В. Ю. (2016).Маркетинг : навч. посібник(3-е вид., пер. і доп.).Дніпропетровськ: Ун-т митної справи та фінансів (с. 121)
⠀ Степаненко, С. (2014). Управління торговельними марками: боротьба з паразитизмом. Журнал європейської економіки, Т. 13, № 1,С. 80-93 (с.81-82)
⠀ Петруня, Ю. Є., Петруня, В. Ю. (2016). Маркетинг : навч. посібник (3-е вид., пер. і доп.). Дніпропетровськ: Ун-т митної справи та фінансів (с. 121-122)