Зв’язки з громадськістю / PR
PR-процес можна розглядати як цілеспрямовану соціальну комунікацію, що відбувається між учасниками громадських, економічних, державоутворювальних і політичних процесів, шляхом двостороннього обміну соціально важливою інформацією
Визначаються декілька типів PR-процесів. По-перше, це масові комунікації. Це найбільш поширений і найбільш ефективний засіб досягнення певної цілі в сфері зв’язків з громадськістю. По-друге, це міжгрупові комунікації. Зазначений тип є другим за масштабністю в PR-процесі після масових комунікацій. Він передбачає встановлення конструктивних взаємовідносин між різноманітними соціальними групами (організації, прошарки населення та ін.) шляхом прямого спілкування або опосередкованого – через ЗМІ. По-третє, це внутрішньогрупова комунікація. У типових PR-процесах цей тип комунікації виникає внаслідок взаємодії членів певної соціальної групи та формування відповідної культури їх спілкування і співпраці. По-четверте, це міжособиста комунікація. В рамках комплексного PR-процесу до цього типу належать соціальні комунікації, що відбуваються на рівні окремих особистостей .
У базовому варіанті класичний PR-процес має п’ять складових елементів, які йдуть за принципом піраміди. У його основі є кількісний та якісний аналіз комунікаційної ситуації, а також ресурсів і потенційних можливостей компанії. Для його реалізації, відповідно до ситуації, проводяться маркетингові, соціологічні або інтегровані дослідження. Далі йде рівень стратегічного планування, що передбачає створення або коригування корпоративної комунікаційної концепції під маркетингову стратегію. Наступним є рівень тактичних рішень, потім йде рівень ситуативного планування. Верхівкою процесу є креатив, який довершує роботу .
Три ключові функції зв’язків з громадськістю можна подати таким чином:
– моніторинг внутрішніх і зовнішніх груп громадськості;
– забезпечення позитивної інформації до кожної групи громадськості, що підсилює зусилля інтегрованих маркетингових комунікацій;
– швидке реагування на будь-яке переміщення будь-якої групи громадськості від бажаної позиції .
⠀ Курбан, О. В. (2014). PR у маркетингових комунікаціях: навчальний посібник. К.: Кондор-Видавництво (с. 15)
⠀ Курбан, О. В. (2014). PR у маркетингових комунікаціях: навчальний посібник. К.: Кондор-Видавництво (с. 16-17)
⠀ Головкіна, Н. В. (2009). Зв’язки з громадськістю як важливий складовий компонент інтегрованих маркетингових комунікацій організації. Режим доступу: http://economy.kpi.ua/files/files/43_kpi_2009.pdf