Товарна політика
Маркетингова товарна політика – це комплекс дій підприємства, що направлений на формування та управління конкурентоспроможним асортиментом товарів, за умов ефективного використання існуючих можливостей з метою задоволення потреб споживачів та отримання компанією прибутку
Ключовим та визначальним елементом комплексу маркетингу будь-якого підприємства виступає продукт. Маркетингова товарна політика, в свою чергу, являє собою практичну реалізацію даного елементу комплексу маркетингу. Саме тому товарну політику прийнято вважати «ядром маркетингових рішень», так як саме на її основі будується уся подальша маркетингова діяльність підприємства.
Головна мета ефективної маркетингової товарної політики – створення товару, що має визначені конкурентні переваги, максимально повно задовольняє потреби ринку та приносить прибуток підприємству. До основних цілей маркетингової товарної політики відносяться:
- максимальне задоволення потреб споживачів;
- зниження витрат на виробництво і маркетинг;
- збільшення рівня товарообігу;
- збільшення частки ринку підприємства;
- забезпечення прибутку компанії;
- підвищення іміджу товару та підприємства в цілому.
Втілення даних цілей та реалізація головної мети маркетингової товарної політики здійснюється шляхом виконання наступних завдань:
- раціональне використання ресурсів підприємства;
- формування товарного асортименту з урахуванням бажаного рівня прибутку;
- випуск нових товарів та управління існуючими з урахуванням потреб ринку;
- управління життєвим циклом товарів;
- управління якістю та конкурентоспроможністю товарів;
- прийняття рішень щодо пакування та маркування товарів;
- прийняття рішень щодо використання марок;
- забезпечення обслуговування товарів .
⠀ Кузьминчук, Н. В., Куценко, Т. М., Терованесова, О. Ю. (2019). Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості, № 66,С. 149-158 (с. 152)
⠀ Кузьминчук, Н. В., Куценко, Т. М., Терованесова, О. Ю. (2019). Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості, № 66,С. 149-158 (с. 151-153)