Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Економіка

Ціна

1) Ціна - виражений у грошовій формі еквівалент одиниці товару .
2) Ціна є вираженим у грошовій формі еквівалентом товару, визначеним певною сумою грошей, що має сплатити покупець під час придбання товару

Управління ціноутворенням здійснюється як на рівні окремого суб’єкта бізнесу, так і на державному рівні. Зокрема, процеси ціноутворення регламентуються Законом України «Про ціни та ціноутворення» від 21.06.2012 р. № 5007-VI, згідно з яким ціни поділяють на вільні та державні регульовані.
Згідно зі ст. 11 Закону, вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.
Іншою важливою ознакою, за якою класифікуються ціни, є характер реалізації. Відповідно до цієї класифікаційної ознаки виділяють оптові (гуртові) та роздрібні ціни. Оптові ціни застосовуються у випадку постачання продукції (товарів, послуг) великими партіями, у той час як роздрібні ціни охоплюють продажі в одиничному розмірі та малими партіями.
За ступенем фіксації виділяють:
‒ тверді ціни – встановлюються у договорі та залишаються незмінними протягом усього періоду;
‒ рухомі ціни – встановлюються при укладанні договору, проте можуть змінюватися у випадках, визначених у договорі;
‒ плинні ціни ‒ встановлюються на продукцію (послуги, роботи) тривалого характеру та передбачають можливість їх зміни;
‒ ціни з наступною фіксацією – встановлюються у процесі виконання договору відповідно до визначених у договорі умов.
Ціна є важливим інструментом управління бізнесом та може вирішувати різні завдання у процесі ціноутворення. Характер вирішуваних завдань визначає методи ціноутворення, що застосовуються суб’єктом бізнесу .

Джерела:

⠀ Кузьменко, А. В., Харченко, В. В. (2017). Ціна як економічна категорія: порядок встановлення та методи ціноутворення в умовах сучасної ринкової економіки.Економіка і суспільство, Вип. 13,С. 547-552 (с. 548)

Частина мови Іменник
Рід жіночий рід
Істота/неістота неістота
Називний ціна
Родовий ціни
Давальний ціні
Знахідний ціну
Орудний ціною
Місцевий ціні
Кличний ціно