Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Економіка

Ціноутворення

Ціноутворення – це процес обґрунтування, встановлення, перегляду та затвердження цін на продукцію, роботи або послуги суб’єкта бізнесу

Залежно від цілей бізнесу, ціноутворення може вирішувати наступні завдання:
‒ максимізація доходів суб’єкта бізнесу;
‒ завоювання додаткової ринкової частки;
‒ підвищення рівня конкурентоспроможності .
Етапи формування ціни (ціноутворення) доцільно звести до наступних:
1. Вибір мети та визначення завдань ціноутворення.
2. Аналіз факторів впливу.
3. Оцінка витрат виробництва.
4. Аналіз факторів конкуренції.
5. Аналіз цінових ризиків.
6. Вибір стратегії ціноутворення.
7. Вибір методу ціноутворення.
8. Розрахунок прогнозної ціни.
9. Процес адаптації ціни до ринкових умов.
10. Встановлення остаточної ціни.
11. Постійний контроль ціни .
Методи ціноутворення можуть бути класифіковані наступним чином:
1. витратні (повних витрат, прямих витрат, граничних витрат, кривої досвіду, аналізу беззбитковості та забезпечення цільового прибутку, врахування рентабельності інвестицій;
2. ринкові:
2.1. методи з орієнтацією на покупців (методи на основі сприйняття цінності товару (розрахунку економічної цінності товару, оцінки максимально прийнятної ціни), метод з орієнтацією на попит);
2.2. методи з орієнтацією на конкурентів (слідування за ринковими цінами, слідування за лідером, змагання);
3. нормативно-параметричні методи (агрегатний, параметричний, регресійного аналізу, питомої ціни) .

Джерела:

⠀ Орлова, К. Є. (2019). Управління бізнесом : підручник. Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка». Режим доступу: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7528 (С. 151)

⠀ Орлова, К. Є. (2019). Управління бізнесом : підручник. Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка». Режим доступу: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7528 (С. 152)

⠀ Кондратенко, Н. О., Волкова, М. В. (2016). Методичні підходи до ціноутворення в системі маркетингу. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 12,С. 272-276 (с. 275)

Частина мови Іменник
Рід середній рід
Істота/неістота неістота
Називний ціноутворення
Родовий ціноутворення
Давальний ціноутворенню
Знахідний ціноутворення
Орудний ціноутворенням
Місцевий ціноутворенні
Кличний ціноутворенню