Маркетингове дослідження
Маркетингове дослідження
є системою процесів, які спрямовані на здійснення зворотного зв’язкупідприємства з елементами ринкового середовища на основі реалізації процесів, які мають наметі отримання інформації щодо можливостей для підприємства або шляхів розв’язання
проблемної ситуації,що дозволяє значно знизити ризикприйняття рішень та сприяєрозумінню процесів, яківідбуваються у маркетинговому середовищі
Основні цілі маркетингового дослідження можуть бути наступними:
– пошуковими, тобто передбачати збір попередніх даних, що висвітлюють проблему;
– описовими – передбачати опис певних явищ чи процесів, наприклад, з’ясувати
чисельність потенційних споживачів конкретного виду товару на визначеному сегменті
ринку;
– експериментальними – передбачати перевірку гіпотези, наприклад, що зниження ціни на
товар на 5% викличе зростання споживання на 10% .
Кожне окреме підприємство самостійно визначає тематику і об’єм маркетингових досліджень виходячи із його можливостей і потребі в маркетинговій інформації, в зв’язку з чим види маркетингових досліджень, що проводяться різними підприємствами, можуть бути різними.
За цілями ринку маркетингові дослідження ринку можна поділити на:
- дослідницькі дослідження - спрямовані на розуміння суті певної проблеми;
- цінові дослідження – полягають у визначенні гнучкості ціни та оптимальної ціни;
- тестові дослідження – використовуються для тестування, наприклад, нових товарів чи послуг;
- дослідження бренда – застосовуються для визначення впізнаваності бренду та іміджу;
- побутові панелі – для вивчення змін у споживанні,
- опитування – для оцінки задоволеності і лояльності клієнтів.
Залежно від даних, що аналізуються, виділяють два типи дослідження ринку: первинне та вторинне дослідження.
Залежно від способу збору даних, дослідженнями ринку можуть бути:якісні та кількісні.
Маркетингові дослідження залежно від сфери застосування можуть розглядатися на двох рівнях:
- на першому рівні, як складова частина управління організацією, елемент розробки маркетингової стратегії підприємства;
- на другому рівні, як інструмент дослідження для вдосконалення окремих характеристик товару
⠀ Луговська,І. А., Воробйов, А. А. (2015). Маркетингові дослідження локального ринку: значення та проблеми здійснення. Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць, Вип. 1, № 56,С. 71–77 (с. 74).
⠀ Амонс, С. Е., Красняк, О. П. (2020). Маркетингові дослідження ринку і його структурних елементів: теоретичний аспект.Ефективна економіка, № 5. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7926