Ринкова частка / Частка ринку
Частка ринку
демонструє, яке місце
займає фірма навідповідному ринковому сегменті
щодо своїхконкурентів. Варто зазначити, щокількісне відображення частки ринку можна
отримати шляхом обчисленнявідсоткового
співвідношення обсягу продажів до загальних
показників обсягів продажів продукції, яканалежить до однієї і тієї ж групи
Частка ринку є традиційним інструментом, задопомогою якого можна оцінити ефективність
діяльності будь-якого підприємства, а такожспрогнозувати подальші перспективи йогорозвитку .
Розрізняють абсолютну та відносну частки ринку.
Абсолютна частка ринку є процентним відношенням обсягів реалізації товарів підприємства до загального ринкового продажу (до місткості ринку). Цей показник характеризує положення (місце) підприємства щодо ринку в цілому. Це важлива характеристика його ринкової конкурентоспроможності. Відносна частка ринку – це процентне відношення частки ринку фірми до частки ринку, яка належить фірмі-лідеру. У такий спосіб вимірюються ринкові досягнення компанії порівняно з ринковими результатами найсильнішого з конкурентів
⠀ Розумей, С., Семідей, К. (2019). Оцінювання стану конкуренції на ринку жироолійної продукції України. Економічний аналіз, Том 29, № 2, С. 87-94 (с. 89).
⠀ Балацький, Є. О., Бондаренко, А. Ф. (2015).Маркетинг: навчальнийпосібник. Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ» (с. 381)