Сегмент
Сегмент споживчого ринку складають споживачі, які мають схожі переваги при виборі товарів і схоже реагують на заходи з формування попиту
Важливим компонентом сегментації є оцінка виділених сегментів з позиції обґрунтування цільових сегментів для суб’єкта бізнесу. Оцінка здійснюється як у зовнішньому, так і у внутрішньому аспекті.
Зовнішній аспект оцінки ринкових сегментів передбачає:
1. Оцінку потенціалу певного ринкового сегменту. При цьому аналізуються наступні параметри ринкового сегменту:
- місткість ринку (тобто загальний обсяг продажів на визначеному ринковому сегменті);
- динаміка місткості ринку;
- показники прибутковості інших суб’єктів бізнесу, що працюють на даному сегменті;
- цінова еластичність попиту (тобто на скільки відсотків змінюється попит при зміні ціни на 1 %).
2. Оцінку ринкового середовища. Даний напрям дослідження передбачає вивчення наступних індикаторів:
- тип та рівень конкуренції на даному ринковому сегменті;
- домінуючі методи конкуренції;
- наявність бар’єрів входу та виходу.
3. Оцінку державного регулювання ринкового сегменту та соціальних факторів.
Внутрішній аспект оцінки передбачає дослідження власних конкурентних можливостей бізнесу та базується на визначенні:
-фінансових можливостей суб’єкта бізнесу;
- рівня конкурентних переваг суб’єкта бізнесу
⠀ Баюра, В. І. (2016). Сегментація ринку як внутрішня складова маркетингової діяльності. Науковий вісник Херсонського державного університету, Вип. 16, ч. 1,С. 48-51 (с. 50)
⠀ Петруня, Ю. Є., Петруня, В. Ю. (2016).Маркетинг : навч. посібник(3-е вид., пер. і доп.).Дніпропетровськ: Ун-т митної справи та фінансів (с. 97-101)