Промисловий маркетинг / В2В (businesstobusiness)
Промисловий маркетинг - це діяльність, спрямована на просування цих товарів (ділових послуг) від підприємств-виробників до тих організацій і фірм, які купують їх для подальшого використання у виробництві або перепродажу без змін
Основним предметом В2В маркетингу є сукупність взаємин між різними учасниками ринку, що виникають унаслідок ділової активності, тобто відносин купівлі-продажу. Тоді об’єктом В2В маркетингу є промисловий ринок, а його суб’єктами – виробники, посередники, банки, державні органи, агенти, брокери та фірми обслуговування, які офіційно діють на цьому ринку, вступають у ділові стосунки і здійснюють власну діяльність у межах, що передбачені статутами самих підприємств і чинним законодавством, із метою отримання бажаного ефекту.
В2В маркетинг охоплює цілісний комплекс ділових взаємин між різними господарюючими суб’єктами, які здійснюються у межах галузі чи території. До базових принципів промислового маркетингу належать такі:
– вільний вибір ринковими суб’єктами власної мети функціонування та стратегії розвитку;
– пристосування до мінливих вимог потенційних організацій-споживачів;
– цілеспрямований вплив на попит різних категорій клієнтів для його належного формування;
– гнучкість у досягненні поставлених цілей і швидке пристосування до зміни умов навколишнього середовища;
– комплексний підхід до вирішення проблем, визначення мети діяльності з урахуванням наявних ресурсів і можливостей підприємства.
Виходячи з цього, основними завданнями В2В маркетингу стає виявлення існуючого і формування потенційного попиту на промислову продукцію та послуги; організація науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок для створення нової чи модифікації освоєної промислової продукції; планування і реалізація виробничої, збутової та фінансової політики підприємств; розроблення й реалізація маркетингової політики цін щодо промислової продукції та послуг; забезпечення розподілу і переміщення товарів у межах промислових ринків; створення ефективної системи маркетингових комунікацій; аналіз і контроль результатів маркетингової діяльності в цілому
⠀ Россоха, В. В. (2012). Промисловий і споживчий маркетинг: особливості та інструменти. Агроінком, № 7-9, С. 85-89 (с. 86)
⠀ Бойчук, І. В. (2018). В2В маркетинг як сучасний напрям розвитку підприємств. Економіка і суспільство, № 18,С. 272-279 (с. 273-274)