Споживчий маркетинг / В2С (business to consumer)
Споживчий маркетинг спрямовує зусилля на домогосподарства, тобто на процеси обміну між продавцями (виробник, оптовий і роздрібний збут) і кінцевими покупцями
Основні характеристики споживчого маркетингу:
- товар: продукти харчування, одяг, взуття, непродовольчі товари широкого вжитку. Інтерес споживача до придбання товару зумовлює потреба одержання індивідом певних життєвих благ, що характеризує його біологічну і соціальну сутність. Придбання товарів і послуг здійснюється індивідами для особистого або сімейного споживання і користування;
- ціна: залежить від стратегії ціноутворення, каналу реалізації і рівня монополізації ринку;
- просування: акцент на рекламу, торгову марку, бренд, стимулювання збуту;
- розподіл: через довгі канали товароруху посередників і посередницьких комерційних структур;
- відносини: стосунки не тривалі, контакти тимчасові;
- процес прийняття рішення клієнтом про купівлю: рішення приймаються індивідуально або на рівні сім’ї. Мотиви купівлі часто ірраціональні (емоційні або продиктовані модою);
- ринки, споживачі, попит: значна кількість споживачів. Попит безпосередній, значно залежить від цін. Покупці – кінцеві споживачі, які купують товари для особистого, домашнього чи сімейного використання
⠀ Россоха, В. В. (2012). Промисловий і споживчий маркетинг: особливості та інструменти. Агроінком, № 7-9, С. 85-89 (с. 86)
⠀ Россоха, В. В. (2012). Промисловий і споживчий маркетинг: особливості та інструменти. Агроінком, № 7-9, С. 85-89 (с. 86)