Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Економіка

Маркетинг-мікс / 4Р / комплекс маркетингу

1) Маркетинг-мікс – набір контрольованих мінливих факторів, інструментів маркетингу, сукуп¬ність яких фірма використовує у прагненні викликати бажану відповідну реакцію з боку цільового ринку
2) Маркетинг-мікс – це набір маркетингових інструментів, що їх використовує фірма для досягнення маркетингових цілей на цільовому ринку

Найбільш поширена у теорії та практиці концепція маркетинг-міксу (4Р) була запропонована ДжеромомМакКарті та включає наступні складові: продукт (product), ціна (price), місце (place) та просування (promotion). Водночас, класична концепція маркетинг-міксу еволюціонувала під впливом змін зовнішнього маркетингового середовища. Зокрема, окремі науковці виділяють наступні компоненти маркетинг-міксу для роздрібної торгівлі: продукт, послуга (у контексті обслуговування), бренди, мотиви, комунікація, ціна, збут. За іншим підходом концепція маркетинг-міксу повинна виглядати наступним чином:
– люди – відображає внутрішній маркетинг, тобто орієнтацію усіх співробітників організації на якомога більш ефективну взаємодію зі споживачами, формування привабливого іміджу підприємства. Зазначений компонент відображає роль працівників підприємства у формуванні ефективної його діяльності;
– процеси – відображають рівень творчості, організованості та структурованості управління маркетингом на підприємстві;
– програми – характеризує усю діяльність бізнес-одиниці, спрямовану на індивідуального споживача;
– ефективність діяльності – розглядається в рамках концепції холістичного маркетингу, тобто передбачає врахування як фінансових, так і нефінансових наслідків (в т.ч. екологічних, етичних, соціальних тощо).
За наступним підходом, класичний маркетинг-мікс доцільно доповнити такими компонентами як фізичні властивості (товару або місця, де надається послуга – physicalfacilities), управління процесами (реалізація процесного підходу в управлінні – processmanagement) та персонал (personnel). Таким чином, маркетинг-мікс набуває вигляду 7Р

Джерела:

⠀⠀ Красовська, О. Ю. (2018). Теоретичні засади концепції «маркетинг-мікс». Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор»,Вип. 3-2 (46), С. 12-15 (с. 13)

⠀ Орлова, К. Є., Мельник, Т. Ю. (2020). Визначення категоріального апарату маркетинг-менеджменту. Економіка, управління та адміністрування, № 2(92), С. 28-33 (с. 31)

Частина мови Іменник
Рід чоловічий рід
Істота/неістота неістота
Називний маркетинг-мікс
Родовий маркетинг-міксу
Давальний маркетинг-міксу
Знахідний маркетинг-мікс
Орудний маркетинг-міксом
Місцевий маркетинг-міксі
Кличний маркетинг-міксе