Маркетинг
1)Маркетинг – це багатогранне філософсько-практичне поняття, інструмент конкуренції, який тісно пов’язаний із люд¬ською діяльністю та процесами управління організації, націленими на обмін організації зі споживачем та на вибір споживача на користь організації
2) Маркетинг ‒ це комплексна управлінська діяльність, спрямована на реалізацію суспільних та корпоративних інтересів підприємства шляхом побудови дієвої системи комунікації із стейкхолдерами суб’єкта бізнесу, в першу чергу зі споживачами
Одними з первинних завдань маркетингу виступають ідентифікація, формування та задоволення потреб споживачів задля реалізації поставлених цілей діяльності бізнес-одиниці. Відтак, маркетинг за своєю суттю є діалектичним поєднанням науки та мистецтва. З одного боку, визначення мотивів споживачів, дослідження тенденцій розвитку ринкової ситуації, аналіз кон’юнктури ринку здійснюються за допомогою сукупності наукових методів, з іншого – виявлення прихованих мотивів споживачів та ефективне управління ними несуть у собі творчий та мистецький характер. Основними завданнями маркетингу є:
‒ забезпечення зв’язку зі споживачами ‒ визначення цільового споживача, його потреб, ідентифікація основних засобів і продуктів для задоволення відповідних потреб;
‒ позиціонування суб’єкта бізнесу у відносинах із стейкхолдерами (з точки зору виробника якісної продукції перед споживачами, надійного партнера перед постачальниками, соціально відповідального бізнесу перед суспільством тощо);
‒ формування внутрішньої корпоративної культури, що підпорядковуватиметься загальним принципам маркетингової стратегії суб’єкта бізнесу та координуватиме зусилля всіх працівників у процесі задоволення потреб споживачів;
‒ прогнозування тенденцій розвитку ринку – ефективно функціонуюча система маркетингу суб’єкта бізнесу повинна не лише відстежувати існуючий стан ринку, але й прогнозувати тенденції його зміни та розвитку для забезпечення конкурентоспроможного функціонування в умовах високої динамічності середовища;
‒ забезпечення стабільного й успішного довгострокового існування суб’єкта бізнесу на основі реалізації його стратегічних та тактичних цілей і завдань
⠀ Павленко, І. І., Дашевська, Т. Ш. (2015). Поняття та суть маркетингу в діяльності підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету, № 3, С. 92-94 (с. 94)