Брендинг
Брендинг – це процес формування бренда з використанням комплексу маркетингових комунікацій, спрямований на диференціацію товару і формування його унікального образу .
Моделі брендингу класифікуються наступним чином:
1) моделі формування бренду (модель «Колесо бренду»; модель ТТВ; модель UnileverBrandKey; модель етапності побудови бренда; модель марочного резонансу);
2) моделі управління брендом (модель бренд-менеджменту «8»; модель бренд-менеджменту «Зворотний бік Місяця»);
3) моделі визначення вартості бренда (модель BrandAssetValuator від компанії Young&Rubicam; модель Девіда Аакера; модель Interbrand; модель EquiTrend компанії TotalResearch; модель ROBI-8 С. М. Девіса).
Основні етапи брендингу:
1) комплексне дослідження ринку – аналіз факторів зовнішнього середовища та пошук ідеї створення бренду;
2) аналіз ринку – аналіз тенденцій у зовнішньому середовищі, динаміки розвитку ринку;
3) сегментація ринку– визначення провідних мотивів купівлі, ролей при купівлі, профілю сегментів, оцінка привабливості сегментів;
4) вибір цільового сегменту та позиціонування– оцінка привабливості сегментів, вибір цільових сегментів;
5) формування бренду (концепція)–формування основної та розширеної ідентичності бренда, яка визначається на основі удосконаленої моделі «Колесо бренду»;
6) узгодження концепції бренду з іншими складовими комплексу маркетингу– формування та узгодження товарної політики, політики ціноутворення та розподілу товару;
7) формування системи маркетингових комунікацій– вибір ефективних способів маркетингових комунікацій для взаємодії з потенційними споживачами;
8) реалізація заходів;
9) оцінка ефективності використання бренду– аналіз реалізації програми та досягнення поставлених цілей;
10) ребрендинг – аудит ситуації, розробка заходів з реалізації програми підвищення ефективності використання бренду
⠀⠀ Ястремська, О. М., Тімонін, О. М., Тімонін, К. О. (2013). Бренди промислових підприємств: формування та ефективність використання : монографія. Х. : Вид. ХНЕУ (с. 32-39)