Реклама
1) Реклама – цеінформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару ;
2) Поняття «реклама» характеризується подвійним змістом: з одного боку ‒ це діяльність, спрямована на просування продукції або послуг фізичної чи юридичної особи, з іншого – це власне інформаційне повідомлення про продукцію або послуги фізичної чи юридичної особи
Виділяють наступні види реклами:
1) залежно від мети виділяють комерційну рекламу, яка спрямована на забезпечення зростання прибутку, та соціальну рекламу, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загально-людських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку. Окремо слід виділити політичну рекламу, яка спрямована на створення позитивного іміджу політичних діячів;
2) залежно від цільової направленості виділяють наступні види реклами:
‒ інформативна – спрямована на формування іміджу суб’єкта бізнесу, а також інформування споживача про продукцію, пропоновану суб’єктом бізнесу на ринку;
‒ переконуюча – має на меті сформувати впевненість споживача щодо придбання продукції або послуги, переконати його у необхідності такої покупки;
‒ нагадуюча – застосовується для товарів та суб’єктів бізнесу, яку вже завоювали свою ринкову частку, та спрямована на підтвердження іміджу суб’єкта бізнесу та підтримання поінформованості споживача;
‒ підтримуюча – передбачає остаточне переконання споживача щодо правильності його купівлі (в тому числі, після того, як споживач придбав продукцію або послугу) .
⠀ Верховна Рада України (1996). Про рекламу: Закон України від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР. Режим доступу: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/270/96-вр.
⠀ Орлова, К. Є. (2019). Управління бізнесом : підручник. Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка». Режим доступу: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7528 (с. 174)