Мова реклами
Мова реклами залежить від видів конкретного рекламного повідомлення. Рекламні оголошення поділяються на інформативні, престижні, роз’яснювальні та нагадувальні. Рекламний текст впливає на свідомість конкретної людини, закликаючи її щось зробити, відвідати або замовити будь-яку послугу. Особливість рекламної мови полягає в тому, що вербальна інформація завжди доповнюється іншими факторами: зоровим (реклама, надрукована в газетах, журналах, плакатах і афішах) та звуковим супроводом (включає в себе рекламні оголошення по радіо і телебаченню). У рекламних оголошеннях активно застосовується синонімія, можливі словосполучення, що перевищують загальномовні нормативи. Широко використовується полісемія та короткі фрази, що несуть велике інформативне навантаження. У деяких випадках одне слово в рекламі може замінювати собою невеликий текст [Електронний ресурс Класична реклама]. У багатьох дослідженнях розглядаються також різні структурні елементи рекламних текстів – заголовок, основний текст і девіз. Крім зазначених елементів, слід згадати підзаголовок, вставки і рамки друку, логотипи та автографи (підписи). Тема вважається найважливішою частиною рекламного тексту, оскільки від ступеня його виразності залежить, наскільки потенційний споживач зацікавиться прочитанням основного тексту. Заголовки підрозділяються на кілька типів: ті, що повідомляють про корисні властивості, ті, що провокують, інформативні, питальні і містять команду. Основний текст рекламного повідомлення може бути розповідним, образотворчим, трюковим (оригінальним); він може бути написаний у формі монологу або діалогу. Кінцевою метою рекламного тексту є переконання читачів у користі рекламованого товару. Ефект впливу реклами заснований на правильному використанні ряду лінгвістичних і психологічних феноменів і закономірностей. Основна мета рекламного тексту – привернути увагу, викликати інтерес і стимулювати збут. Для досягнення цієї мети укладачі рекламного тексту вдаються до використання різних лінгвістичних і психологічних прийомів. Рекламний текст повинні відрізняти дохідливість, яскравість, лаконічність, екстравагантність. Закони конкурентної боротьби вимагають від творців реклами максимальної точності при передачі інформації, виразності, професіоналізму. Гра слів і образів, спотворення правопису та ідіом, «неправильний» синтаксис і незвичайне використання розділових знаків є дуже характерними для реклами і нерідко сприяють створенню найбільш виразних і успішних рекламних повідомлень. Особливо активно в рекламі використовуються сленг і розмовні вирази. Дійсно, нерідко рекламні тексти написані так, щоб їх звучання нагадувало усну розмовну мову. Слід зазначити, що, незважаючи на привабливість і навіть розважальність стилістичних прийомів, лінгвістичні інновації в рекламі вітаються не всіма. І все ж у рекламних текстах, метою яких є продаж товару, нові слова і нетрадиційне використання вже відомих слів має велику цінність. Наприклад: “З 10 до 15 червня 2022 року в магазині “Мальва” розпродаж тканин і аксесуарів зі знижкою 60%. Поспішайте, пропозиція обмежена”. «Не просто чисто – бездоганно чисто!» [Електронний ресурс Укрбуква].
Джерела:⠀ 1. Електронний ресурс// – Режим доступу: https://aboutmarketing.info/ klasychna-reklama/reklamni-teksty/