Електронний багатомовний

термінологічний словник

Electronic Multilingual Terminological Dictionary


Інформаційні технології

Електронний бізнес

Використання мережних технологій і сервісів Інтернету для: а) розширення можливостей традиційного офф-лайн бізнесу; б) створення нового, електронного вигляду бізнесу. У цей час весь електронний бізнес можна умовно розділити на три категорії: а) електронний бізнес на основі інтранет (локальної мережі). Він ведеться в рамках однієї організації. Інтранет викори- стовує стандарти Інтернету для електронного обміну інформацією. При цьому користувачі з інших організацій не мають доступу до внутрішньої інформації компанії; б) електронний бізнес на основі екстранет, тобто двох або декількох мереж Інтранет, сполучених через Інтернет. Обмін інформацією при цьому здійснюється між двома (або декількома) компаніями. Для решти учасників ринку ця інформація закрита; в) бізнес для споживачів на основі Інтернету.

Як правило, електронний бізнес забезпечує підвищення ефективності реального бізнесу, засноване на використанні ІТ, для того, щоб забезпечити оптимальну взаємодію ділових партнерів і створити інтегрований ланцюжок доданої вартості. Дозволяє поліпшити обслуговування клієнтів при одночасному скороченні витрат, виявити нові канали збуту, забезпечити конкурентну перевагу. Слід розуміти, що поняття «електронний бізнес» ширше за поняття «електронна комерція», яка стосується тільки комерційної діяльності. Поняття «електронний бізнес» охоплює всю систему взаємин з партнерами й замовниками. До складу програмного забезпечення еБізнесу входять наступні складові: а) автоматизація продажів (Sales Force Automation, SFA); б) керування відносинами із клієнтами (Customer Relationship Management, CRM); в) планування ресурсів підприємства (Enterprise Resource Planning, ERP); г) планування потреби в матеріалах (Material Requirements Planning, MRP); д) керування ланцюжками поставок (Supply chain management, SCM); е) керування конфігурацією ПЗ (Software configuration management, SCM); ж) системи підтримки виробничих процесів (Manufacturing Execution Systems, MES); з) планування необхідної продуктивності (Capacity Requirements Planning, CRP); і) керування профспілками (Shop Floor Control); к) інтеграція ко-рпоративних застосувань (Enterprise application integration, EAI); л) інтеграція міжкорпоративних систем (Business-to-Business, B2B); м) система керування контентом (Content and collaboration management, CCM). У другому кварталі 2002 р. більше одного млн малих і середніх підприємств у США використовували одне або більше бізнес-застосувань автоматизації (SFA, CRM, ERP або SCM), що відповідає збільшенню кількості таких підприємств на 114% у порівнянні з тим же періодом 2001 р. .


Частина мови Іменник
Рід чоловічий рід
Істота/неістота неістота
Називний бі́знес
Родовий бі́знесу
Давальний бі́знесу, бі́знесові
Знахідний бі́знес
Орудний бі́знесом
Місцевий на/у бі́знесі