Навчання інтеграції емоцій
Навчання інтеграції емоцій— це процес розвитку здатності особистості усвідомлювати, розуміти та ефективно управляти своїми емоціями, а також інтегрувати емоційний досвід у повсякденне життя. Цей підхід є важливою складовою емоційного інтелекту та сприяє покращенню міжособистісних взаємодій, підвищенню стійкості до стресу та загальному благополуччю. Навчання інтеграції емоцій передбачає розвиток ключових компонентів емоційного інтелекту, які сприяють ефективному управлінню емоціями та їх інтеграції в повсякденне життя. Розглянемо детальніше основні складові цього процесу:
Самосвідомість: Здатність розпізнавати та розуміти власні емоції, їх причини та вплив на поведінку. Ведення "Моментального щоденника емоцій", де фіксуються емоції в конкретний момент часу, що допомагає аналізувати їх та встановлювати зв'язок між почуттями та подіями.
Саморегулювання: Здатність контролювати та коригувати емоційні реакції, зберігаючи емоційну рівновагу. Використання дихальних вправ для заспокоєння нервової системи, що допомагає ефективно реагувати на стресові ситуації.
Емпатія: Здатність розуміти та співпереживати емоціям інших людей, що сприяє побудові здорових міжособистісних стосунків. Вправа "Обмін рольовими іграшками", яка дозволяє відчути ситуацію з точки зору іншої особи, розвиваючи емпатію.
Соціальні навички: Вміння ефективно взаємодіяти з іншими, вирішувати конфлікти та працювати в команді. Гра "Спільна мета", яка навчає слухати інших, приймати різні точки зору та спільно приймати рішення для досягнення конкретної мети
Мотивація: Внутрішній стимул досягати цілей, підтримувати оптимізм та ініціативність. Встановлення особистих цілей та розробка плану дій для їх досягнення, що сприяє підвищенню внутрішньої мотивації.
Посилання:
Усик К.М. (2024). Соціальна психологія. Юридична психологія. Емоційний інтелект як чинник подолання стресу. Випуск 60. С. 245-250.
Відновлено з http://habitus.od.ua
Фролова.Г. С. (2018). Теорія і практика сучасної психології. Наукові підходи до вивчення феномену “емоційний інтелект” С. 107-110.
Відновлено з http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua
Марчук С. В. (2021). Науковий вісник Ужгородського національного університету. Теоретичні аналіз поняття емоціонального інтелекту в психології. Випуск 3. C. 20-23
Відновновлено з https://dspace.uzhnu.edu.ua