Навчання активного слухання
Навчання активного слухання – прийом ефективного консультування, коли консультант активно демонструє, що він чує і розуміє зміст повідомлення і почуття клієнта. Це уважне і шанобливе вислуховування і прийняття того, що говорить клієнт. Вид слухання, яке допомагає з'ясувати сенс висловлювання і точку зору клієнта, не виносячи при цьому оціночних і критичних суджень.
Активне слухання це водночас і співемоційне, і глибоке спілкування. Активне слухання у всій красі проявляється тоді, коли у розмові Ви говорите 10-20%, а решту часу говорить ваш співрозмовник.
Розвиваючи свої комунікативні здібності, людина набуває так звані «софт скіли», які опосередковано впливають на її ефективність. Вміння вибудовувати та підтримувати стосунки з колегами, керівництвом та близькими покращує якість життя та побуту. Крім того, це прискорює процес розв’язання різних проблем та питань, пов’язаних зі співпрацею та спілкуванням.
Як і багато інших навичок, активне слухання вимагає не тільки теоретичних знань, а й постійної практики. Чим більше часу витрачається на вдосконалення цього вміння, тим більш продуктивним буде комунікація.
Мета активного слухання:
Створити атмосферу довіри;
Допомогти клієнту висловити свої думки;
Допомогти клієнту висловити свої почуття;
Продемонструвати увага до клієнта, розуміння сказаного ним і його почуттів;
Перевірити правильність розуміння сказаного клієнтом.
Monastyrova, L. (2020). АКТИВНЕ СЛУХАННЯ ЯК ОДИН ІЗ ПРИЙОМІВ КОМУНІКАЦІЇ У ЗАЛАГОДЖЕННІ КОНФЛІКТУ. Psycholinguistics in a Modern World, 15, 200-203. Відновлено з: https://surl.li/jvousg
Кочерженко, Я., & Тушевська, Т. (2021). КУЛЬТУРА СЛУХАННЯ. МЕТОДИ АКТИВНОГО СЛУХАННЯ. НАУКА–ВИРОБНИЦТВУ, 91. Відновлено з: https://surl.li/sezsdy
Олешко, Ф. П., & Єфімова, О. В. (2018). Розвиток умінь та навичок активного слухання у навчальному діалозі. Відновлено з: https://surl.li/etfxoe