Навчання ефективної взаємодії
Навчання ефективної взаємодії Навчання ефективної взаємодії – це процес взаємодії та безпосереднього впливу суб’єктів один на одного, результатом якого є співпраця, заснована на рівноправності, взаємній повазі та довірі. Мета такого процесу – навчання, виховання, соціалізацію та соціальну адаптацію дітей з ООП (та без) і підготовку їх до самостійного життя.
Завдання вчителя полягає у розвитку творчого потенціалу дітей. Вчитель повинен сприяти пробудженню інтересу до пізнання, розвивати вміння та навички самостійно працювати, творчо ставитися до виконання завдання. Досить ефективним методом взаємодії вчителя і учнів на уроці є використання творчих завдань, що відіграють одночасно навчальну, розвиваючу і виховну функції, мають велике значення для духовного, емоційного, інтелектуального розвитку дитини і дитячої фантазії. Велике значення для розвитку активності учнів на уроці мають гра і змагання, які сприяють розвитку креативності, мислення, пам'яті, уваги, здатності до аналізу та синтезу, вдосконаленню конструктивних умінь і творчих можливостей, формуванню природоохоронних умінь. Гра створює комфортні умови для кожної дитини, щоб навчальна діяльність позбулася негативного психологічного напруження і перетворилася на радісний і цікавий процес.
За умови вмілого провадження, інтерактивні методи навчання дозволяють залучити до роботи всіх студентів, сприяють виробленню соціально важливих навиків роботи в колективі, допомагають розпочати дискусію, обговорення. При застосуванні інтерактивного навчання поглиблюється мотивація. Як засвідчують педагоги-практики, після запровадження цих методів у студентів виробилися вміння:
а) дискутувати;
б) приймати спільні рішення;
в) спілкуватися та доповідати;
г) аналізувати, синтезувати, узагальнювати, абстрагувати.
Навчання - тлумачення, орфографія, новий правопис онлайн. (б.д.). СЛОВНИК.ua. Тлумачний словник української мови. Відновлено з https://surl.li/jwoyqi
Руденко, Н. М. (2014). Інтерактивність як спосіб ефективної взаємодії і навчання студентів. Нова педагогічна думка, С.25-29. Відновлено з https://surl.li/llbufl
Журавко, С. О., Левченко, О. В. (2020). Педагогіка партнерства як один із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу. Інновації у роботі вчителя початкових класів: виклики і реалії НУШ, C.115-117. Відновлено з https://surl.li/fsuwkm
Буйняк, М.Г. (2021). Психологічні аспекти партнерської взаємодії суб’єктів інклюзивного навчання. Publishing House “Baltija Publishing”, С.15-19. Відновлено з https://surl.li/whwwot