Розвиток емоційного інтелекту
Розвиток емоційного інтелекту – це здатність розуміти ставлення особистості, репрезентовані в емоціях, та керувати емоційною сферою на основі інтелектуального аналізу і синтезу. Це забезпечує здатність людини успішно пристосовуватися до соціуму, налагоджувати міжособистісну взаємодію, управляти своєю поведінкою в стресових ситуаціях. В рамках моделей здібностей емоційний інтелект трактується як перетин емоцій та пізнання, тобто як когнітивна здібність.
Структурні компоненти
Когнітивний компонент: ідентифікація емоцій, усвідомлення й аналіз емоційних проявів, встановлення причинно-наслідкових зв‘язків в емоційній сфері;
Афективний компонент: управління емоціями, ціннісні орієнтації, емоційне ставлення, емпатія;
Конативний компонент: спрямованість на емоційне пізнання, емоційна активність, самомотивація.
Журавльова, Л. П., & Шпак, М. М. (2015). Емпатія як психологічний механізм розвитку міжособистісного емоційного інтелекту. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 3(25), 85-88. Відновлено з http://eprints.zu.edu.ua/19316/1/ped_psy_
Колісник, Л. О. (2016). Розвиток емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці. Відновлено з https://shorturl.at/zBdlf
Шпак, М. М. (2017). Емпіричне дослідження психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці. Психологічні перспективи, (29), 234-244. Відновлено з https://shorturl.at/igQuo
Максьом, К. В. (2019). Соціально-психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в підлітковому та юнацькому віці. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені ГС Костюка НАПН України, 12(25), 164-170. Відновлено