Стратегія емоційного розвитку
Стратегія емоційного розвитку — це комплексний процес, спрямований на формування та вдосконалення емоційних навичок особистості, що включає управління власними емоціями та емоціями інших людей під час міжособистісної взаємодії. Ця стратегія полягає у виборі оптимальних способів емоційного реагування на різні життєві ситуації залежно від рівня розвитку емоційного інтелекту (EQ), який можна покращувати протягом усього життя шляхом тренування емоційних навичок. Важливо, що особливим періодом для формування основ емоційного інтелекту є етап дитинства.
Розвинений емоційний інтелект допомагає особистості досягти високого рівня психічного здоров'я, підтримуючи стресостійкість, самоповагу, самореалізацію, оптимізм і позитивні емоції. Стратегії емоційного розвитку включають здатність ефективно регулювати емоції в стресових ситуаціях, що дозволяє адаптуватися до змін у житті, покращувати міжособистісні стосунки та досягати професійного і особистісного задоволення. Люди з високим рівнем емоційного інтелекту мають здатність розв'язувати конфлікти, здійснювати ефективне лідерство, підтримувати гармонійні стосунки у колективі і демонструвати високі рівні самореалізації, що в свою чергу знижує ймовірність емоційного вигорання та психоемоційного перенапруження.
Розвиток емоційного інтелекту також є важливим фактором для подолання емоційних розладів, таких як тривожність, депресія, алекситимія (нездатність ідентифікувати і описувати емоції) та інших психосоматичних захворювань. Стратегії емоційного розвитку націлені на формування вміння розпізнавати і регулювати емоційні переживання, що забезпечує не лише психологічне, а й фізичний добробут особистості.
Боковець, О. І. (2022). Емоційний інтелект як ресурс психічного здоров’я. Габітус. Психологія особистості, 68-75. Відновлено з https://surl.li/kqejmd
Візір, В. А., Макуріна, Г. І. (2018). Розвиток емоційного інтелекту особистості як технологія збереження професійного здоров’я фахівця. Сучасні здоров’язбережувальні технології, 74-79. Відновлено з https://surl.li/gbksjh
Голота, А. С. (2019). Розвиток емоційного інтелекту дошкільників: практичні рекомендації. Психолог дошкілля, 18-23. Київ. Відновлено з https://surl.li/tobotj