Інклюзивна терапія
Інклюзія — процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дають можливість усім і за рівних можливостей брати участь у навчанні, культурних заходах, загалом у житті громади. Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб у шкільному середовищі та поза його межами. Власне, інклюзивна терапія – це метод лікування, який враховує різноманітність потреб, можливостей і особливостей усіх людей, незалежно від їхнього фізичного, психічного, соціального чи культурного стану. Вона спрямована на створення умов, у яких кожна особа може брати участь у терапевтичному процесі, отримуючи доступ до підтримки та послуг, що відповідають її індивідуальним потребам. Такий підхід часто застосовується в психології, реабілітації та освіті, особливо для людей із інвалідністю або специфічними потребами.
Тому, наприклад було створено інклюзивно-ресурсні центри для реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття освіти за допомогою проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини; надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг і забезпечення системного кваліфікованого супроводу. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються коштами державного та місцевих бюджетів або інших джерел, не заборонених законодавством, зокрема з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей дітей з особливими освітніми потребами для здобуття освіти на всіх рівнях, зважаючи на їхні індивідуальні особливості, можливості, здібності та інтереси. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків для забезпечення рівного доступу до навчання заклад освіти в обов’язковому порядку має створити інклюзивний клас та/або групу.
Скрипник, Т. (2020). Інклюзивна освіта дітей з розладом з дефіцитом уваги та гіперактивністю. Відновлено з http://bit.ly/40Klqqk
Колупаєва, А. , Таранченко, О. (2019). Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Ранок. с. 7.