Внутрішньогалузева торгівля
1). Внутрішньогалузева торгівля— обмін між країнами диференційованими продуктами однієї галузі.
2). Внутрішньогалузева торгівля здійснюється переважно диференційованими (гетерогенними) товарами, хоча в окремих випадках можлива і внутрішньогалузева торгівля гомогенними товарами. Причинами цього можуть бути скорочення транспортних витрат або сезонні розходження.
3). Внутрішньогалузева торгівля диференційованими товарами пояснюється наступними причинами:
Розходження в смаках споживачів, що хочуть мати більший вибір товарів у рамках однієї товарної групи. Частина жінок предпочитают французькі парфуми, а інші — італійські.
Пересічний попит. Країни експортують ті промислові товари, для яких існує ємний внутрішній ринок. Оскільки споживачі в країнах із приблизно однаковим рівнем доходу мають приблизно схожі смаки, кожній країні легше експортувати ті товари, у виробництві і торгівлі якими на внутрішньому ринку накопичений великий досвід.
Ефект масштабу. Внутрішньогалузева торгівля дозволяє одній країні спеціалізуватися, скажемо, на напівпровідних джипах, а іншої — на полноприводных джипах. Оскільки попит існує і на ті і на інші товари, кожна з країн зможе робити і продавати один одному більше машин кожного типу.
4). Внутрішньогалузева торгівля не приводить до переміщення великих груп зайнятих із секторів, експорт яких падає, у сектори, експорт яких розвивається. Внутрішньогалузева торгівля веде до того, що доходи власників усіх факторів виробництва — незалежно, чи є вони відносно надлишковими або відносно недостатніми, — збільшуються за рахунок ефекту масштабу.
Освіта.ua. (2024). Міжнародні зв'язки в університетах України: сучасний стан та перспективи. Retrieved from https://osvita.ua/vnz/reports/international-relations/19271/