Диференціація продукту
Диференціація товару - це конкурентна стратегія, спрямована на те, щоб споживач сприймав товар чи послугу, пропоновані компанією, інакше, ніж конкуренція. Диференціація товару може базуватися головним чином на різних атрибутах, таких як якість, колір, розмір, сервісне обслуговування, спеціалізована увага, місце розташування, впізнаваність бренду або розкіш. Таким чином, будь-який атрибут, який змушує товар чи послугу сприймати по-різному, вважається диференціацією товару.
Існує два типи диференціації товарів, горизонтальна та вертикальна:
1. Горизонтальна диференціація товару - порівняння товарів, що потребують рівної кількості ресурсів для виробництва, але різних за дизайном.
2. Вертикальна диференціація – це порівняння товарів, які упорядковані відповідно до певних якісних параметрів, наприклад надійність, безпека, причому більшість споживачів погоджується з таким ранжуванням товарів.
У дійсності на товарних ринках співіснують обидва типи диференціації продукту, однак переважання того чи іншого з них показує різний вплив на розвиток конкуренції і положення фірм.
Розрізняють дійсну та штучну диференціацію або неоднорідність продукції:
1. Дійсна диференціація товару передбачає розбіжності в його фізичних характеристиках, таких, наприклад, як хімічний склад шампунів, туалетної води тощо.
2. Штучна диференціація передбачає розбіжності в упаковці, торговій марці, її іміджі, що забезпечується рекламою тощо. Більше того, досконало однорідні продукти можуть бути неоднорідними з погляду місця розташування джерела продажу та/або послуг, що доповнюють або супроводжують їх.
Переваги диференціації:
1. дозволяє збільшити охоплення аудиторії;
2. допомагає у боротьбі з конкурентами;
3. збільшує задоволеність покупців;
4. розширює асортимент.
Недоліки диференціації:
1. при недостатньому вивченні ринку, інвестиція у створення нових товарів може виявитися марною;
2. складно вигадати новий конкурентний продукт;
3. потребує значної кількості часу та інвестицій.
Суб’єктивний імідж товару формується в уявленні споживача на підставі вражень (асоціацій) від його привабливого пакування та маркування, інформації, отриманої з рекламних засобів, умов обслуговування в престижних магазинах.
Диференціація товару - що це таке, визначення та поняття. (б. д.). Economy-Pedia.com. https://uk.economy-pedia.com/11039239-product-differentiation
Товарна диференціація. (б. д.). Хорошоп. https://horoshop.ua/ua/glossary/product-differentiation/
Диференціація продукції. (б. д.). Система електронного забезпечення навчання ЗНУ. https://bit.ly/3S7sZ5b