Офшорінг
Це процес, за допомогою якого конкретна компанія відповідає за субпідряд певного виду діяльності або процесу у своєму ланцюжку створення вартості. Офшорінг складається із субпідряду певних послуг в певних інших географічних районах, метою якого є зменшення витрат. Переміщення виробничого процесу здійснюється до країн, де робоча сила, як правило, дешевша. Це дозволяє зменшити вищезазначені витрати.
Послуги також можуть бути передані підрядникам. Процес офшорингу в секторі послуг може бути передачею обслуговування клієнтів оператору мобільного зв'язку. Таким чином, вони відповідають за управління обслуговуванням клієнтів з місць, де ця послуга дешевша, і дозволяє компанії заощадити витрати.
Серед переваг офшорингу можна виділити:
1. Економія витрат.
2. Збільшення продуктивності праці.
3. Відкриття нових ринків.
4. Наймання дешевої робочої сили.
5. Диверсифікація ризиків.
Недоліки офшорингу:
1. Втрата інтелектуальної власності.
2. Культурно-мовний конфлікт.
3. Втрата якості товару.
4. Нестабільні працівники.
5. Втрата контролю в компанії.
Grycuk, A. (2017). Klastry a rozwój regionalny. Klaster usług biznesowych w Krakowie. Studia BAS.
Mińska-Struzik, E., Nowara, W., & Truskolaski, S. (2007). Międzynarodowe stosunki gospodarcze: handel, czynniki produkcji, globalizacja. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.